Dotační programy
Ministerstvo pro místní rozvoj
Zdokonalení bezbariérovosti formou výtahu pro ZŠ Komenského, Horažďovice
reg. č. projektu: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0013939
Předmětem projektu je realizace stavebních prací související se stavebními úpravami objektu, zajišťující trvale bezbariérový přístup do všech podlaží Základní školy Horažďovice, Komenského 211, příspěvkové organizace, formou vybudování osobního výtahu. Součástí projektu je i vybudování dvou parkovacích stání pro invalidy a chodníku spojujícího parkovací stání s výtahem.
Cílem projektu je zajištění dostupnosti základního vzdělávání v území, pro osoby zdravotně postižené, formou vybudování trvale bezbariérové základní školy. Požadavek na bezbariérovost budov základního vzdělávání je jednou z potřeb daného území. Zajištěním kvalitní infrastruktury základního školství, tj. bezbariérové základní školy v území, se účelně snižuje hrozba sociálního vyloučení zdravotně postižených žáků a reaguje se tak na jejich speciální vzdělávací potřeby (např. tělesné).
Projekt je spolufinancován Evropskou Unií
Inovace ve výuce informační a komunikační technologie
Projekt orientovaný na inovaci ve výuce informační a komunikační technologie na ZŠ Komenského spočívající ve stavebních úpravách a pořízení moderního vybavení počítačové učebny má hned několik cílových skupin.
Hlavní cílovou skupinou projektu zaměřeného na inovaci ve výuce informačních a komunikačních technologií jsou žáci ZŠ Komenského. Projekt v maximální možné míře přispívá k modernizaci výuky informatiky a cizích jazyků na této základní škole v oblasti cizích jazyků a práce s digitálními technologiemi, které jsou klíčovými kompetencemi specifického cíle 2.4 Integrovaného regionálního operačního programu. Díky projektu se zvýší znalosti a schopnosti žáků v dovednostech komunikace cizích jazyků a v oblasti práce s digitálními technologiemi hned v primárním vzdělávání.
Projekt je významnou měrou financován z prostředků Evropské unie.
Učebna přírodních věd
Hlavním cílem projektu je modernizace učebny přírodních věd pomocí pořízení moderního vybavení a relevantních úprav učebny, které významně zkvalitní výuku přírodních věd na základní škole. Díky projektu se zlepší znalosti a schopnosti žáků v oblasti přírodních věd a rovněž dojde ke zvýšení jejich dovedností v oblasti práce s digitálními technologiemi, které jsou v současném vzdělávacím systému a pracovním životě hojně využívány. Vybavení, které bude v rámci projektu pořízeno učiní výuku interaktivní, motivující a efektivní.
Projekt je významnou měrou financován z prostředků Evropské unie.
Plzeňský kraj
Mámo, táto, jsem v bezpečí?
Od roku 2007 probíhá v rámci Minimálního preventivního programu školy projekt „Mámo, táto, jsem v bezpečí?“. Je zaměřen na prevenci rizikového chování u žáků ve věku 10-15 let. Projekt je financován z dotací Plzeňského kraje za spoluúčasti Spolku rodičů a přátel školy při ZŠ Horažďovice, Komenského 211.
Bezpečné školní hřiště
V roce 2014 byly z dotací pořízeny bezpečné branky na školní hřiště. Financování Plzeňského kraje bylo doplněno o prostředky ze státního rozpočtu školy.
MŠMT, Evropská unie
POMÁHÁME DĚTEM VYŠŠÍ KVALITOU VZDĚLÁVÁNÍ
je projekt, na který naše škola získala finance od Evropské unie a ministerstva školství v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Projekt je zaměřen na další vzdělávání a společné vzdělávání dětí a žáků, osobnostně profesní rozvoj pedagogů i spolupráci s rodiči dětí a žáků.
Program umožňuje na naší škole například fungování a vybavení čtenářského klubu, zajišťuje personální posílení školy v podobě školního asistenta, podporuje doučování žáků ohrožených školním neúspěchem a umožňuje další vzdělávání pedagogů v různých oblastech. Celý program poběží dva roky a celková suma získaná v rámci tohoto projektu činí 1 000 060,- Kč.
Každý má svou šanci
Je projekt navazující na projekt “Pomáháme dětem vyšší kvalitou vzdělávání“. Finance získá škola od Evropské unie a ministerstva školství v rámci Operačního programu Výzkum, Vývoj a Vzdělávání na dobu 2 let v celkové výši 1 587 061 Kč. Bude posílena personální sestava školy šablonou peciální pedagog a tím vznikne školní poradenské pracoviště. Dále pokračujeme v osvědčených aktivitách: školní asistent, čtenářský klub, doučování žáků ohrožených neúspěchem, vzdělávání pedagogických pracovníků.
Každý má svou šanci_2
Je projekt navazující na projekt “Každý má svou šanci“. Finance získá škola od Evropské unie a ministerstva školství v rámci Operačního programu Výzkum, Vývoj a Vzdělávání na dobu 2 let v celkové výši 774 212 Kč. Bude posílena personální sestava školy šablonou Školní asistent, který je v covidové době nepostradatelný. Dále pokračujeme v osvědčených aktivitách: čtenářský klub, doučování žáků ohrožených neúspěchem, tandemová výuka, projektový den.
OPERAČNÍ PROGRAM JAN AMOS KOMENSKÝ
Inovace ve vzdělávání je projekt, na který získala škola finance ve výši 1 777 490 Kč. Do projektu je škola zapojena od 1.7.2023. Projekt využívá dotační program k financování personálních aktivit, dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, inovativního vzdělávání a dalších aktivit jak v základní škole tak ve školní družině
Realizace národního plánu obnovy
DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Škola realizuje aktivity Národního plánu doučování. Cílem aktivit financovaných z EU je motivace žáků k lepším výsledkům a k rozvoji jejich osobnosti.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti).
Partnerské projekty
Podpora technického vzdělávání v Plzeňském kraji
Škola spolupracuje v rámci rozvoje technických dovedností žáků a podpory odborného vzdělávání v Plzeňském kraji se SŠ Horažďovice a SŠ Oselce.
Dva jazyky – jedna myšlenky; Zwei Sprachen- Ein Gedanke
V projektu realizovaném ve spolupráci s Krajským centrem vzdělávání a Jazykovou školou s právem státní jazykové zkoušky v Plzni, škola zajišťuje přípravu učitelů na bilingvální vyučování, výuku žáků 1. stupně v kroužcích německého jazyka, realizaci dvoujazyčných projektových dnů ve škole a třídenních společných pobytových kempů pro žáky. Projekt byl zahájen v roce 2017, s realizací výuky od 1. 9. 2017. Předpokládané ukončení je do 31. 12. 2019.
Obědy do škol v Plzeňském kraji
Škola je partnerem Plzeňského kraje v projektu „Obědy do škol v Plzeňském kraji“, který je financován z Operačního programu potravinové a materiální pomoci v rámci specifického cíle1. Spolufinancován je z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám a ze státního rozpočtu ČR.
Naše škola je zapojena do dotačního programu Obědy do škol v Plzeňském kraji 2023/2024 č.37862023. Spolufinancováno Evropskou unií
Střední škola a jazyková škola Volyně
ČESKO - NĚMECKÝ FOND BUDOUCNOSTI
1. Partnerský projekt s německou základní školou ve ZWISELu
Naše škola navázala nové partnerství s německou základní školou ve Zwieslu. Zájemci z řad žáků čtvrtých a pátých tříd navštívili své německé vrstevníky na jejich základní škole. Po přivítání a společné snídani, na kterou jsme přivezli české kynuté buchty, které měly velký ohlas, nás autobus dovezl na Tausendbach – potok, kde má základnu místní rybářský spolek, který pro děti připravil několik stanovišť s úkoly. Garant projektu paní Schmidt – původem Češka – byla na stanovišti, které se týkalo ekologie, na dalším stanovišti děti nacvičovaly nahazování, pozorovaly živočichy žijící ve velmi čisté vodě Tausendbachu pomocí speciálních nádob s lupou, či soutěžily o nejkrásnější výkres ryby. Některé odvážné děti měly příležitost vyzkoušet anglické fráze v praxi.
2. Návštěva partnerské školy realschule REGEN 2024
Náš výlet začal brzy ráno v pondělí 29.4. v 6:45 a jeli jsme autobusem. Cestou jsme mohli vidět krásné německé baráčky a vily, a také nádherné a husté lesy Bavorska. Když jsme přijeli do tamější školy v Regenu, čekal na nás už zástupce ředitele, který nás odvedl do společenské místnosti. Při prvním pohledu bych neřekl, že je to škola, byla úplně jiná a to myslím v dobrém. V té společenské místnosti nám udělal pan zástupce stručnou prezentaci jejich školy a škol s nimi spolupracujícími, byla to například škola ve Finsku. Do jejich školy chodí žáci od 5. do 10. třídy. Poté následovala prohlídka školy, ukázal nám například učebny zaměřené na hudbu, práci se dřevem nebo učebnu, ve které se učí vařit a další. Jejich škola má 3 budovy, které spojují například podchody pod silnicí. Završením prohlídky bylo vrácení se do společenské místnosti, kam pak také přišli žáci 10. ročníků, se kterými jsme byli minulý rok na vodě a na Klostermannově stezce. S nimi jsme hráli různé hry, které měli prolomit jazykovou bariéru. Po těchto hrách jsme měli dělat nějakou aktivitu v této škole, mohli jsme si vybrat mezi sportem, angličtinou, zeměpisem a dějepisem. Každý jsme si vybrali a buď se učili či hráli s německými žáky. Po aktivitách následoval oběd a po obědu rozloučení a odjezd, ale ne odjezd domů, nýbrž do Passau (Pasov). Toto historické město leží na soutoku 3 řek a to Dunaje, Inn a Ilz (každá z těchto řek má jinou barvu a tím je tento soutok unikátní) . Když jsme sem přijeli, vypadalo to jako kdybychom přijeli do Itálie, ne nadarmo se říká Pasovu bavorské Benátky. Paní učitelka nám k tomuto městu řekla pár informací, například o řekách, o katedrále sv. Štěpána, v níž jsou největší varhany v Evropě ( a 3. na světě ) a kam jsme se také podívali. Po procházce městem jsme nasedli do autobusu a vydali se na cestu domů. Po cestě jsme se ještě zastavili ve Strakonicích v KFC. A to byl konec našeho výletu do Regenu a Pasova.